onsdag, oktober 03, 2007

Saltå – Labans, 1 – 0

I går var det kul på tv om hur vi påverkas av förpackningarna när vi handlar. Folk upplevde en och samma produkt helt olika beroende på hur förpackningen såg ut. Inte så otippat kanske, men intressant ändå. Och tar jag en titt på förpackningarna i vårt skafferi så inser jag varför det mestadels blir Saltå Kvarn när vi köper mjöl.



Saltå Kvarns jättefina paket är designade av Karin Huber, som vann pris för dem tidigare i år (i tävlingen "Kolla"). Vem som gjort Labans Kvarns paket vet jag inte. Men jag tycker nog det borde finnas en lag mot att pryda livsmedelsförpackningar med fotografier på människor. Och jag tror Laban skulle sälja mer av sina fina mjöler med en ny förpackning.

3 kommentarer:

Huskorset sa...

Ja.
Och det HJÄLPS inte, men när jag läser snabbt och bara litelite slarvigt - som jag gör när jag kollar sina favoritbloggar om kvällen - så står det plötsligt inte "Dinkelsikt", det står "Dinkelskit".
Flera gånger.
Inte när man kollar ordentligt, men när ögonen bara får flyga förbi, då gör det det.

Martin Johansson sa...

oj, den vill man inte ha i degen!

Hexmaster sa...

Instämmer med huskorset. Beror nog på att "sikt" trots allt är så mycket ovanligare.