söndag, mars 16, 2008

Nyhet: Pain de Martins webshop

Nu är den här – den praktiska Pain de Martin-kassen i bomull!

Jag har alltid fascinerats av presentreklam. Inte av att få det, det är ju ofta ganska meningslösa pryttlar och sådana är jag av hävd emot, utan tanken att själv få bestämma vad som ska tryckas på dem. Jag har dock aldrig kommit på vad jag ska med 800 is-skrapor eller 1 500 kulpennor till. Men så plötsligt slog det mig; tygkassen – naturligvis!

Pain de Martins för ändamålet inrättade webshop är nu stolt att erbjuda denna trevliga kasse till ett pris som passar alla. Med måtten 38 x 42 cm och de långa bärhandtagen är den som gjord för den moderna människan med ett aktivt liv. Packa den med baddräkt och Mariekex till badutflykten, bär din kurslitteratur i den, spar på miljön och ta med den till snabbköpet, eller fyll den med nybakat bröd och ge bort den till någon du tycker om. Du kommer att undra hur du klarat dig utan den!

Kassen är din för endast 40 kr, inklusive frakt! Maila din beställning till mig så skickar jag kassen bums. I paketet skickar jag också anvisningar om hur du betalar, till mitt konto eller i ett kuvert på posten.

Uppdaterat: Kassarna är tyvärr slut.

Logotypen är förresten målad av världens bästa Stina Wirsén. Jag bytte den mot ett valnötsbröd.

Köp den!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Om du sålt jäskorgar hade jag tagit 2 sådanna tilsammans med den fin påsen.

Mvh´Tompa

knas sa...

Jag hoppas att du ska övertala din pappa att tillverka sina fina bakspadar. Jag hade köpt en på momangen!

Anonym sa...

Jag tycker det är tantvarning på tygpåse, sen spelar det ingen roll vad det står på den :).

Anonym sa...

Är detta en föraning vad som komma skall? Bageriet Pain de Martin????
Jag säger det igen. Din blogg är kanon!!! I Januari tänkte jag renovera lite i vårt hus men fick mothugg av frugan. Rastlös som jag är så kom jag och tänka på detta med surdegsbakning så det fick det bli istället.Jag gick ut på nätet och letade recept och hittade din blogg. Så i dag har jag jäskorgar, baksten, brödspade och bakböcker(bakbibeln var förövrigt bra. Äntligen så fick jag beskrivet grundligt detta med rundrivning och hur man ska vika degen mm)Så tack Martin!

Anonym sa...

Please...
Du hade all min respekt innan du började med reklam för en tygpåse.
Att du vill byta från journalist till bagare är ju hur kul som helst. Men smyg reklam-> nej tack.
Första gången jag var inne på din sida så tänkte jag, ÄNTLIGEN någon som är lika fokuserad som mig ;)på surdeg. Det har varit mycket givande att se dig utvecklats från en nyfiken amatör till en bagare som gått en hel den kurser.
Vill du vara kommersiell; tillverka några bakspadar. Jag är absolut intresserad!
Låt inte denna blogg bli en spegelbild av fåfängans fyverkeri.
DAx att göra en STUREBY LEVAIN II idag.

/Christian som arbetar med bilder på en dagstidning

Anonym sa...

Re Christian: orka

Anonym sa...

Anti-reklamdamen här ovan har inte förstått - påsarna är ju till för att förvara brödet i!
/KerstinO

Kinna Jonsson sa...

Hej Martin! Jag vill gärna ha en av dina fina tygpåsar. Det är ett superbra alternativ till plastkassar. Såna i tyg har man aldrig för många. Mailar du till mig så sätter jag in pengar?

F ö blir jag ledsen över sura kommentarer ovan. Var glad för att vi alla är olika och tycker det är kul att sprida sina idéer.

Du gör en fin blogg och underbara bröd!

Anonym sa...

undrar om det finns påsar att köpa igen?

Martin Johansson sa...

Anette: Nä, de är tyvärr helt slut. hej!

Emma sa...

Kommer de nånsin säljas igen tro???