lördag, april 19, 2008

Nyinflyttad i Stureby

Tack för alla fina kommentarer apropå tv-inslaget, ni är så snälla!

Det var en alldeles ovanligt speciell dag här i Stureby i torsdags, och det var då inte för att jag bakade i tv på bästa sändningstid, utan för att vår nyfödde son kom hem för första gången. Japp, alldeles ny är han, vår Ture. Ny och väldigt, väldigt fin!

Av just den anledningen har jag varit lite dålig på att svara på mail och kommentarer senaste tiden, och det kommer nog vara så ett tag framöver. Jag hoppas ni förstår.

Men även nyblivna mammor och pappor behöver ju bröd, så i köket står nu början till vad som i morgon ska bli till praktiska och goda portionsbröd på rågsurdeg och vetemjöl. Utan maskin ska det bakas, man får se hur det går.

A bientôt.

PS. Bakspaden som syntes i inslaget är snickrad av min far och kan tyvärr inte köpas för pengar. Har ni ingen snickrande pappa kan ni kanske be någon göra en i slöjden.


25 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, igen! vilket fint namn!

Vi längtar så klart efter nästa gästbloggsinlägg från dig men Johan har lovat att publicera sina nya recept hos oss nu snart

Rebecca sa...

Jag måste få gratulera. Vad roligt med en son.
Trevlig helg,
Rebecca.

Jessica sa...

Grattis till bebisen! Nu har du någon att berätta om brödbakandets intriger för ;). Bara satt barnet på köksbordet i en sån kombinerad bilstol/sitta överallt stol och sätt igång.

Än en gång grattis till dig och din fru!

Anonym sa...

Grattis!!! Vad roligt!!

H A N N A S - F O R M sa...

Hej!

Jag måste bara få gratulera till er lilla Ture! UNDERBART!

Din Lisa var dagbarn hos oss när hon var liten, hälsa henne så GOTT från mig!

Blev tipsad om din fina blogg av min mamma...fantastisk inspiration, nu ska jag oxå börja baka bröd!

MVH
Hanna

Anonym sa...

Grattis! Vad roligt att du fått barn, och dina bröd ger mig inspiration till dikter..dom är verkligen sensuella, vackra och nästan känner doften hit till mig!

Fortsätt att inspirera oss när du orkar och kan,ska försöka jag också att göra något bröd en dag!
Vårhälsningar från Sundsvall

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Tusen gratulationer! Nyblivna ammande mödrar behöver massor av bröd, så det är bara att du bakar på.

Anki sa...

STORT GRATTIS till dig och din fru! Vi förstår om du inte skriver så ofta, det blir lite intensivt i början ;)
Vi sitter här ändå troget och väntar..och bakar..
Åh vad gott det är med bröd!!

Anonym sa...

Då får du baka semlor till Ture sen..:). Grattis!

/Harald, nybliven trött förälder åxo

gitman sa...

Grattis till hela familjen! Då lär det bli fler tidiga mornar och fler chanser till kalljäsning...underbart! Min lilla tjej gillar det tidiga morgonbaket iaf.
Allt gott!

Anonym sa...

Grattis, Grattis till Dig och Din fru!!Den absolut bästa orsaken att vara lite långsammare med bloggandet!:) Min dotter har just börjat samla ihop sin första receptbok och vilken glädje när hennes muffinsdeg var lyckad! En extra bonus med brödbakandet är att få sprida entusiasmen vidare. Liksom din blogg och du har gjort. Ture ska baka sin första bröd säkert före han kan springa!

Anonym sa...

Många Grattis från en trogen läsare!

Froding sa...

Grattis!! När kommer Ture-limpan??

Monis sa...

Ett jättegrattis till er båda!

Anonym sa...

Grattis! Själv går jag imorgon tillbaka till arbete efter en tid av föräldraledighet. Förutom blöjbyten och babysång har föräldraledigheten också fyllts av en hel del brödbak, givetvis med inspiration från din blogg.

Vera sa...

Grattis till Ture!
Med morgonpigga barn kan man få många degar satta innan frukost :)

Kinna Jonsson sa...

Grattis!!! =)

Anonym sa...

åh grattis! Ture är ett alldeles fantastiskt fint namn!

Anonym sa...

Grattis till en Ture!

Anonym sa...

Grattis!
Men spädisar sover alldeles utmärkt till maskinljud, så slå på assistenten!

Fru K sa...

Har äntligen lyckats med mitt första surdegsbak (har två traumatiska misslyckanden bakom mig ;) ), mycket tack vare dina tips! Tack för det!

Och grattis till bebisen!

Ung tant sa...

Grattis till Ture! Vad underbart. Och tack för all brödinspiration, på blogg och i tv!

annamaria sa...

Stort grattis till lille gossen! njut nu varje sekund! Snusa honom i nacken minst 5 ggr i timmen. Doftar ljuvligt - ungefär som nybakat - fast nybakad bebis.

Rasmus sa...

Grattis till både barnet och tv-inslaget!

Det var kul att se dig i aktion, efter att ha följt din blogg ganska länge. Tack för all brödinspiration!

Lena sa...

Grattis till bebisen! Mitt första barn kom i maj förra året och jag vet precis hur omtumlande det är. Passa på och njut för tiden går så himla fort! En riktig klyscha men det är sant.
Jättekul att se dig i inslaget.